5 Easy Facts About بیماری زونا در مردان Described

Wiki Article

کوروش آریاکیا سروستانی در تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی: تحقیقات چه می گوید؟

مژده شرف عاشوری من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم.

How we continue to keep our information updated:Our healthcare and editorial team closely follow the wellbeing information cycle, new analysis, drug approvals, scientific exercise pointers and also other developments to guarantee our articles gets acceptable and timely updates.

لازم به ذکر است پارانوئیدها، هذیان یا توهم ندارند. توهم و هذیات در افراد مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، اختلال اسکیزوافکتیو و دوره های شیدایی شدید در اختلال دوقطبی دیده می شود.

از زمان آغاز واکسیناسیون در کودکان، تعداد موارد مبتلا به زونا کاهش‌یافته است.

اکثر علائم افرادی که دچار زونا می‌شوند، در خانه قابل کنترل است. در بعضی موارد، افرادی دارای سیستم ایمنی ضعیف یا افراد دارای علائم یا عوارض شدید، ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند.

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

[۴] وارد کردن اتهامات غیرواقعی و عدم اعتماد معمولاً از دیگر نشانه‌های پارانویا است.[۵] به عنوان مثال، حادثه ای که اکثر مردم به عنوان یک حادثه یا تصادف تلقی می‌کنند، از منظر یک فرد پارانوئید ممکن است توطئه تصور شود.[۶]

به‌علاوه، متخصصان این واکسن را برای کسانی که آبله مرغان یا زونا نداشته‌اند توصیه می‌کنند.

کارشناسان استفاده از واکسن واریسلا (واکسن آبله مرغان) را در دوران کودکی توصیه می‌کنند. با ۲ دوز واکسن، احتمال ابتلا به آبله مرغان حداقل ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

درمان زونا به منظور کاهش اثرات ویروس و همچنین مدیریت درد در نظر گرفته شده است. داروهای مختلفی وجود دارند که قابل استفاده هستند و پزشک در مورد بهترین گزینه‌های درمانی برای وضعیت خاص فرد صحبت خواهد کرد.

همچنین ممکن است یک آزمایش خون برای پیدا کردن آنتی‌بادی‌ها انجام دهد تا مشخص شود که آیا تا به حال در معرض ویروس قرار گرفته‌اید یا خیر.

دفتر ششم. فرهنگ واژه‌های مصوب عکس بیماری زونا در بزرگسالان فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک ۹۷۸-۹۶۴-۷۵۳۱-۸۵-۶ (ذیل سرواژهٔ بدگمانی)

پیش از این محققان بر این باور بودند که احتمالاً یک پیوند ژنتیکی بین اسکیزوفرنی، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و پارانویائید وجود دارد، اما مطالعات بیشتر نشان داد این ارتباط آنقدر قوی نیست.

Report this wiki page